In het Nederlands

Ik voel me ergens toch gedwongen

Te schrijven in mijn taal.

De taal van Wilders en de koningin

En dan bedoel ik beatrix want ik ben nog steeds niet gewend

Aan willem-lex op de troon.

En het is waar dat nederlands mijn moedertaal is

En ik deze taal het minst beperkt beheers

En toch ik ben hardleers. Het engels helpt mij

Te zeggen en te voelen wat ik anders niet zo snel

Kwijt ben. En natuurlijk is er het publiek dat ik rijk ben

Omdat engels nou eenmaal door meer dan 20 miljoen word gesproken.

In het engels worden prachtige nederlandse woorden uiteengebroken

En in die zin en in alle anderen ben ik sneller klaar dan in die andere taal.

En toch het minder nodighebben van woorden is niet waarom

Ik mij van het engels naar het nederlands voel gedwongen.

Wie ben ik, als kaaskop, om mij op een engelstaligveld te storten.

Ik woon dan wel nu in een internationale wereldstad, mijn

Geboortegrond is plat platter dan plat.

Zou ik niet met aan mijn vingers de polderklei

Nederlandse poezie moeten schrijven?

Of heb ik toch meer dan die bodem, de aarde lief.

DSC07010

Leave a Reply

